Urząd Gminy |
KOORDYNATOR DS. DOSTĘPNOŚCI |
RADA GMINY MYCIELIN |
JAK ZAŁATWIĆ SPRAWĘ |
Prawo lokalne |
FINANSE i BUDŻET |
SAMORZĄD MIESZKAŃCÓW GMINY |
Ochrona Środowiska |
Zamówienia Publiczne |
Organizacje Pożytku Publicznego |
Wybory |
Instytucje kultury |
Pozostałe |
Ocena przydatności wody do spożycia |
|
Informacje :: Ogłoszenia, kurendy, informacje :: kurendy wcześniejsze lata |
WÓJT GMINY MYCIELIN informuje o możliwości skorzystania z dofinansowania zakupu podręczników w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2012r. - „Wyprawka szkolna
Mycielin, dnia 12 lipca 2012 r.
K U R E N D A
WÓJT GMINY MYCIELIN informuje o możliwości skorzystania z dofinansowania zakupu podręczników w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2012r. - „Wyprawka szkolna".
Zgodnie z Uchwałą Nr 93/2012 Rady Ministrów z dnia 14 czerwca 2012r. w sprawie Rządowego programu pomocy uczniom w 2012r. - „ Wyprawka szkolna": Pomocą w formie dofinansowania zakupu podręczników obejmuje się uczniów rozpoczynających w roku szkolnym 2012/2013 naukę w klasach I-IV szkoły podstawowej. Pomocą w formie dofinansowania podręczników do kształcenia ogólnego, w tym specjalnego obejmuje się uczniów: słabowidzących, niesłyszących, z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim oraz uczniów z niepełnosprawnościami sprzężonymi w przypadku, gdy jedną z niepełnosprawności jest niepełnosprawność wymieniona wyżej, posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, o którym mowa w art. 71 b ust. 3 ustawy z dnia 7 września 1991 r. o systemie oświaty, uczęszczających w roku szkolnym 2012/2013 do szkół podstawowych i gimnazjów. Pomocy udziela się uczniom, o których mowa w pkt. 1 pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 8 ust.1 pkt 2 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (t.j. Dz. U. z 2009r. Nr 175, poz. 1362 z późn. zm.), tj. 351 zł, z wyłączeniem uczniów klasy I szkoły podstawowej. W przypadku uczniów klas I szkoły podstawowej pomocy udziela się uczniom, pochodzącym z rodzin, w których dochód na osobę nie przekracza kryterium dochodowego na osobę w rodzinie, o którym mowa w art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 28 listopada 2003r. o świadczeniach rodzinnych (t. j. Dz. U. z 2006r. Nr 139, poz. 992 z późn. zm.) tj. 504 zł na osobę w rodzinie (w przypadku rodzin wychowujących niepełnosprawne dziecko 583 zł). W przypadku uczniów klas II-IV szkoły podstawowej pomoc może być udzielona także uczniom z rodzin niespełniających kryterium dochodowego, w których występują przypadki określone w art. 7 ustawy o pomocy społecznej, tj. ubóstwo, sieroctwo, bezdomność, bezrobocie, niepełnosprawność, długotrwała lub ciężka choroba, przemoc w rodzinie, potrzeba ochrony ofiar handlu ludźmi, potrzeba ochrony macierzyństwa lub wielodzietności, bezradność w sprawach opiekuńczo-wychowawczych i prowadzenie gospodarstwa domowego zwłaszcza w rodzinach niepełnych lub wielodzietnych, brak umiejętności w przystosowaniu do życia młodzieży opuszczającej całodobowe placówki opiekuńczo wychowawcze, trudności w integracji cudzoziemców, którzy uzyskali w Rzeczpospolitej Polskiej status uchodźcy lub ochronę uzupełniającą, alkoholizm, narkomania, zdarzenie losowe lub sytuacja kryzysowa, klęska żywiołowa lub ekologiczna. Pomoc w tym przypadku przyznawana jest na podstawie decyzji dyrektora szkoły. Liczba uczniów, którym zostanie udzielona pomoc, zgodnie z kryterium, o którym mowa w pkt. 5, nie może przekroczyć w danej gminie 5% ogólnej liczby uczniów klas II-IV szkoły podstawowej 6. Dofinansowanie zakupu podręczników będzie wynosić do kwoty: 180 zł - dla uczniów klas I-III szkoły podstawowej, 180 zł - dla uczniów niepełnosprawnych klas I-III szkoły podstawowej, 210 zł - dla ucznia klasy IV szkoły podstawowej 210 zł - dla uczniów niepełnosprawnych klas IV- VI szkoły podstawowej 325 zł - dla uczniów niepełnosprawnych gimnazjum. 7. Pomoc jest udzielana na wniosek rodziców ucznia (prawnych opiekunów, rodziców zastępczych), a także nauczyciela, pracownika socjalnego lub innej osoby, za zgodą przedstawiciela ustawowego lub rodziców zastępczych. 8. Wniosek składa się do dyrektora szkoły, do której uczeń będzie uczęszczał w roku szkolnym 2012/2013 w terminie do dnia 28 sierpnia 2012r. Formularz wniosku można pobrać w sekretariatach szkół, Zespole Obsługi Ekonomicznej i Administracyjnej Szkół i Placówek Oświatowych Gminy Mycielin z/s w Korzeniewie 51 (budynek Gimnazjum), Urzędzie Gminy Mycielin (pokój nr 8) lub ze strony internetowej www.bip.mycielin.pl. 9. Do wniosku należy dołączyć zaświadczenie o wysokości dochodów. W uzasadnionych przypadkach do wniosku można dołączyć - zamiast zaświadczenia o wysokości o dochodach - oświadczenie o wysokości dochodów. UWAGA W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia, którego rodzina korzysta ze świadczeń pieniężnych z pomocy społecznej w formie zasiłku stałego lub okresowego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń pieniężnych w formie zasiłku stałego lub okresowego. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia klasy I szkoły podstawowej, którego rodzina korzysta ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego, można przedłożyć - zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów - zaświadczenie o korzystaniu ze świadczeń rodzinnych w formie zasiłku rodzinnego lub dodatku do zasiłku rodzinnego. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia niepełnosprawnego do wniosku zamiast zaświadczenia o wysokości dochodów, należy dołączyć kopię orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego wydanego przez publiczną poradnię psychologiczno - pedagogiczną. W przypadku ubiegania się o pomoc dla ucznia klas II-IV, pochodzącego z rodziny, w której dochód na osobę w rodzinie przekracza 351 zł, do wniosku zaświadczenia o wysokości dochodów - należy dołączyć uzasadnienie. ( Z uzasadnienia powinno wynikać jaka z okoliczności określonych w art. 7 ustawy o pomocy społecznej występuje w rodzinie). Dyrektor szkoły zwraca rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) koszty zakupu podręczników po przedłożeniu dowodu zakupu. W przypadku zakupów indywidualnych dowodem zakupu podręczników jest faktura VAT wystawiona imiennie na ucznia, rodzica ( prawnego opiekuna, rodzica zastępczego), rachunek, paragon lub oświadczenie o zakupie podręczników. W przypadku złożenia oświadczenia o zakupie podręczników, do oświadczenia należy dołączyć informację o rozliczeniu wydatków tylko w ramach Rządowego programu pomocy uczniom w 2012r. - „Wyprawka szkolna" W przypadku zakupu podręczników dla grupy uczniów koszty zakupu podręczników do kształcenia ogólnego, w tym specjalnego zwracane są rodzicom uczniów (prawnym opiekunom, rodzicom zastępczym) do wysokości wartości pomocy po przedłożeniu potwierdzenia zakupu zawierającego: imię i nazwisko ucznia, klasę, do której będzie uczeń uczęszczał, adres szkoły, wykaz zakupionych podręczników, kwotę zakupu, datę zakupu i czytelny podpis podmiotu dokonującego zakupu. Potwierdzenie wystawia podmiot dokonujący zakupu, na podstawie faktury VAT i listy uczniów, dla których zakupiono podręczniki. Szczegółowych informacji udzielają Dyrektorzy Szkół oraz Kierownik Zespołu Obsługi Ekonomicznej i Administracyjnej Szkół i Placówek Oświatowych Gminy Mycielin - p. Aleksandra Filipowicz tel. 62/ 75 13 374
Wójt Gminy Mycielin /-/ Jerzy Matuszewski
« powrót
Informację wytworzył: Aleksandra Filipowicz - 2012-07-13 13:37:10 Zatwierdził do publikacji: - 2012-07-13 13:37:10 Utworzony: 2012-07-13 13:37:10 przez Rafał Szelągowski (administrator) Ostatnio zmodyfikowany: 2014-02-12 10:38:19 przez Rafał Szelągowski (administrator)
|