R A P O R T O S T A N I E G M I N Y M Y C I E L I N za rok 2021
Zgodnie z art. 28aa ustawy z dnia 8 marca 1990r. o samorządzie gminnym (Dz. U. z 2022r., poz. 559 i 583) Wójt Gminy Mycielin przedstawia Radzie Gminy Mycielin Raport o stanie Gminy Mycielin za rok 2021. W celu realizacji ustawowego obowiązku Wójt Gminy Mycielin złożył Raport o stanie Gminy Mycielin za rok 2021 w dniu 30 maja 2022r.
Raport obejmuje podsumowanie działalności Wójta Gminy Mycielin w roku 2021 i zawiera informacje dotyczące stanu realizacji polityk, programów i strategii realizowanych przez Gminę Mycielin i jej jednostki organizacyjne, a także sposobu wykonania uchwał podjętych przez Radę Gminy Mycielin. Rada Gminy Mycielin rozpatruje raport podczas sesji, na której podejmowana jest uchwała rady gminy w sprawie udzielenia lub nieudzielenia absolutorium wójtowi, tj. w terminie do dnia 30 czerwca. Raport rozpatrywany jest w pierwszej kolejności. Nad przedstawionym raportem o stanie gminy przeprowadza się debatę. W debacie tej radni zabierają głos bez ograniczeń czasowych. Również mieszkańcy gminy mogą zabierać głos w debacie, po złożeniu pisemnego zgłoszenia do Przewodniczącego Rady Gminy Mycielin, popartego podpisami co najmniej 20 osób. Powyższe zgłoszenie mieszkaniec gminy zobowiązany jest złożyć najpóźniej w dniu poprzedzającym dzień, na który zwołana została sesja, podczas której ma być przedstawiony raport o stanie gminy.* Mieszkańcy są dopuszczani do głosu według kolejności otrzymania przez Przewodniczącego Rady Gminy Mycielin zgłoszenia. Liczba mieszkańców Gminy Mycielin mogących zabrać głos w debacie wynosi 15. Po zakończeniu debaty nad Raportem o stanie Gminy Mycielin za rok 2021 Rada Gminy Mycielin przeprowadzi głosowanie nad udzieleniem Wójtowi Gminy Mycielin wotum zaufania.
* O ostatecznym terminie złożenia zgłoszeń do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Mycielin za rok 2021 zostaną Państwo powiadomieni niezwłocznie po ustaleniu terminu sesji, podczas której będzie przedstawiany niniejszy raport. Wzór zgłoszenia do udziału w debacie dostępny będzie w sekretariacie Urzędu Gminy Mycielin oraz na stronie internetowej www.bip.mycielin.pl w zakładce Raport o stanie gminy.Debata nad Raportem o stanie Gminy Mycielin za rok 2021 odbędzie się na XLVI sesji Rady Gminy Mycielin w dniu 22 czerwca 2022r.
W związku powyższym informujemy, iż z dniem 21 czerwca 2022r. upływa ostateczny termin złożenia zgłoszeń do udziału w debacie nad Raportem o stanie Gminy Mycielin za rok 2021.
Zgłoszenia przyjmowane będą w Urzędzie Gminy Mycielin (pokój nr 8) w godzinach pracy Urzędu, tj.: poniedziałek: od godz. 900 do godz. 1700; wtorek - piątek: od godz. 730 do godz. 1530.
W zgłoszeniu powinno znaleźć się imię i nazwisko oraz adres zamieszkania mieszkańca gminy zamierzającego wziąć udział w debacie oraz co najmniej 20 podpisów osób udzielających poparcia - wzór zgłoszenia stanowi załącznik niniejszej informacji.
Zgłoszenia mieszkańców dokonane po dniu 21 czerwca 2022r. nie będą rozpatrywane.
Brak udziału mieszkańców w debacie nad raportem o stanie gminy nie stanowi przeszkody do dalszego procedowania nad raportem.
Wzór zgłoszenia do udział w debacie nad raportem o stanie gminy dostępny jest na stronie www.bip.mycielin.pl w zakładce „Raport o stanie gminy za rok 2021" oraz w sekretariacie Urzędu Gminy Mycielin.